SETMANA DEL 30/03 AL 03/04
Benvinguts i benvingudes
Hola a tothom,
Us donem la benvinguda al blog de Tercer! 👏👏👏
Com esteu? Desitgem que tots i totes estigueu bé.😘
A partir d'ara trobareu en aquest blog les tasques que heu d'anar fent durant la setmana. Cada dilluns al matí es farà una nova publicació. Llegiu molt atentament tot el que posi a la publicació. Ànims 💪, vosaltres podeu amb això i més.👏💗
TASQUES
Som-hi!
- Per ara, podeu deixar de fer els quadernets i, en teoria, el 8 i mig ja està acabat.
- Seguiu amb el diari com fins ara.
- Els sudokus, relaxacions i papiroflexia són propostes que podeu seguir fent. Els enllaços els trobareu més abaix.
- Tot seguit trobareu activitats de llengua, plàstica, matemàtiques, English, educació física, música, valors I religió. 👌👍
🎨🎨🎨🎨 PLÀSTICA – LLENGUA 📝📖📝📖
FAIG UN PERSONATGE
PAS 1:
IMAGINA un animal, un monstre, una persona, un objecte...EL QUE VULGUIS!
PAS 2:
POSA-LI un nom! És molt important, ja ho veuràs.
PAS 3:
CREA aquest animal, persona, monstre, objecte... que has amb material per reciclar que tinguis per casa o amb pintura, aquarel·les, ceres...el que TU prefereixes però CREA’L!
PAS 4: Ja has acabat el personatge.💪
ESCRIC UNA NARRACIÓ
PAS 5:
PENSA una aventura que pot viure el teu PROTAGONISTA. Sí, el que has fer abans.
PAS 6:
Agafa paper i llapis perquè ara toca escriure. PLANIFICA allò que vols dir en poques paraules. T’escric les preguntes necessàries a respondre per planificar-te:
1. Com es titula el conte?
2. Qui són els protagonistes de ela història?
3. Quan passen els fets?
4. Quins fets hi passen?
5. On passen?
6. Com acaba el conte?
- RECORDA: Totes les narracions tenen tres parts PRESENTACIÓ, NUS, DESENLLAÇ. Revisa que totes les preguntes de la planificació estiguin contestades.
OBSERVA L’EXEMPLE:
PAS 7: PASSA A NET I BEN redactada la teva narració.
OBSERVA L’EXEMPLE:
PAS 8: JA HAS ACABAT! Ara tens un personatge real i la seva història. ET FELICITO!!
Per últim...M'agradaria molt llegir el conte que has escrit.😍
Pots fer una foto al conte i al teu personatge, fes-les per separat, i envia-ho a: tercer.sagarra@gmail.com amb l'assumpte CONTE. 📩📩 No oblideu posar el vostre nom.😉😉
ANEM MÉS ENLLÀ!!🙌
Si vols i et fa il·lusió, un adult et pot gravar i pots explicar i enviar la teva història a la teva família. Així ells també passaran una bona estona i segur que els hi encanta la teva història. Fins i tot, si us veieu per videotrucada, pots fer-ho en directe. Recorda utilitzar el protagonista que has creat i t'ha quedat tan maco. HAS FET MOLT BONA FEINA!!Enhorabona.😃
➗➕✖➖ MATEMÀTIQUES ➗➕✖➖
En un full o en una llibreta col·loca i calcula les operacions següents. Les pots corregir amb la calculadora i fixar-te si hi ha algun error o no i per què. Et recomano fer-ne una suma, una resta i una multiplicació cada dia.

Sobre les altres propostes...
- RELAXACIÓ. Aquesta activitat la podeu fer cada dia les vegades que necessiteu.
LA GRANOTA:
-SUDOKUS
Per imprimir o copiar : https://www.sudoku10.net/sudokus-sudoku-ninos.html
Per fer en línia: https://www.sudoku-online.org/sudokus-ninos.php
- PAPIROFLÈXIA. En aquest enllaç trobareu algunes propostes per fer amb paper i passar una bona estona: https://www.etapainfantil.com/papiroflexia-ninos-videos
🔝🆒🔝🆕 ENGLISH 🔝🆒🔝🆕
HELLO EVERYONE! How are you?
Espero que estigueu tots i totes molt bé. Per aquesta setmana hauríeu de fer algunes d'aquestes propostes:
- WHO I AM?
Sabríeu esbrinar qui és?
En aquesta activitat haureu de llegir atentament els adjectius i esbrinar de quin personatge es tracta! Després podeu fer un dibuix d’aquest personatge.
- PERSONAL HYGIENE
Aquest dies hem de tenir molta cura amb la nostra higiene com per exemple rentant-nos bé les mans. La proposta és la següent:
Haureu d’escriure en un paper tres coses que feu cada dia a la vostra rutina diària i fer-vos una foto fent l’acció. Després podeu portar a terme l’activitat del PDF – Personal Hygiene.
1- Write in a paper things you do every day in your daily routine
2- Take a picture of yourself in the action.
3- Do the work activity from HERE
4- Send it to your teacher by email: tercer.sagarra@gmail.com 📩📩
- CHALLENGE: CREATING A RAINBOW
En aquests temps tants difícils he pensat que podríem contribuir fent una bona acció i contagiar somriures a aquelles persones que més ho necessiten. Per aquesta raó us proposo un CHALLENGE!
Heu de crear un arco iris fent ús d’objectes i materials que tingueu per casa. Després, podeu editar la imatge i afegir una frase optimista en anglès o escrivint-la en un paper. Us deixo les indicacions en anglès:
We are living a difficult moment, but with our effort and help everything will be right again and a new rainbow will shine.
To show everyone, we believe in a better future, we are going to create our own rainbows using only material we have in our houses. DON´T BUY ANYTHING!!
- First, look for different colours items in your bedroom or your house (food, clothes, toys...)
- Then, put it together to create a beautiful rainbow.
- Take a photo and send it to your teacher by email: tercer.sagarra@gmail.com 📩
This is an example:
🎵🎶🎵🎶🎵🎶🎶 MÚSICA 🎶🎵🎶🎵🎶🎵🎶
ACTIVITAT 1
1. Llegir el conte
Conte del Monstre de Banyoles
Explica la llegenda que fa molt i molt temps, una bèstia immensa vivia en una cova, a gran profunditat, del llac de Banyoles.
El monstre tenia tot el cos cobert per una pell molt dura i plena d'afilades punxes que el feien invulnerable. També tenia unes grans ales i burxes des del coll fins a la cua. Diuen que dels ulls li sortien espurnes i que tenia un alè tan pestilent que quan bufava assecava les plantes, enverinava les fonts , empestava els camps i encomanava malalties a persones i animals.
Però el que el feia més perillós era la seva gana insaciable. Els caps de bestiar que passaven a la vora del seu cau desapareixien, com per art d'encantament, dins de la seva gola.
La vila de Banyoles vivia contínuament atemorida per aquell drac que es cruspia ovelles, vaques i senglars com qui res. Ni dins de les muralles els vilatans es podien sentir segurs. Tot i tancar-se a casa amb pany i forrellat, i reforçar la porta amb mobles i caixes, cada nit apareixia una casa amb la porta esbotzada i un vilatà desaparegut. Res no semblava poder aturar a aquella temible bèstia.
Un bon dia, els soldats de Carlemany, en la seva campanya victoriosa contra els sarraïns i, havent sentit parlar del ferotge drac, van pensar que seria encara més heroic matar un drac, per poder contar el seu valor a l'arribar a casa. No sense abans cobrar en or i menjar als pobres vilatans de Banyoles per la gesta que volien realitzar.
Van acostar-se a l'estany i, plantats enmig del descampat que actualment rep el nom de la Draga, van gosar plantar cara al Drac. Però amb prou feines van poder treure les espases, que el Drac, indestructible, hi va passar per sobre i no en va deixar ni un de viu.
Uns comerciants francesos que van veure horroritzats l'escena, van córrer a veure en persona a Carlemany, un guerrer invencible en totes les batalles i li contaren la història, una mica adornada, per deixar en millor lloc els seus homes.
Un exèrcit del bo i millor de França, comandat pel mateix Carlemany, va dirigir-se aleshores a revenjar els seus companys. Armats, valents i decidits s'encaminaren cap a la vila de Banyoles on, altre cop, es cobraren en or i menjar dels ja pobres banyolins la gesta que, aquesta vegada n'estaven segurs, realitzarien tot seguit.
Quan hi van arribar, muntats en cavalls, les espases en alt, van cridar al monstre que, amb força desgana, es va presentar a la batalla ... una batalla que poc va durar. Va ser força confusa i del seu resultat poc se'n sap.
Alguns diuen que Carlemany va plantar cara. D'altres, que va suplicar per la seva vida però, el que és ben cert, és que fins i tot el mateix Carlemany va fugir i el Drac, va continuar fent de les seves.
Els banyolins, horroritzats en veure l'exèrcit més poderós del món que tantes batalles havia guanyat fugint cames ajudeu-me, van creure que només un miracle els podria salvar. I un miracle és el que van anar a cercar.
Algú de la vila havia sentit a parlar d'un monjo francès de Narbona, anomenat Mer, que havia vingut amb les tropes de Carlemany i que, segons sembla, podia fer miracles.
Els banyolins van anar a suplicar al monjo que els deslliurés de la terrible fera. El monjo, després de sentir totes les súpliques va accedir a alliberar a la gent del drac.
Així fou com va sortir de la vila resant, i es va dirigir, sense parar de resar, fins on era el drac. Quan el Drac el va veure, no va fer cap gest hostil. Al contrari, es va mostrar dòcil com el gat més manyac que us pugueu imaginar.
Llavors el monjo es va dirigir cap al centre de la vila amb el drac a darrera. En arribar a la plaça va cridar a tothom:
- Veniu, bona gent, i mireu el vostre drac. Heus ací la vostra bèstia maligna - i mirant la cara i les armes de la gent, va prosseguir - deixeu les armes a terra, doncs aquest drac no us farà res.
Un vilatà, quan es va recuperar de veure el terrible drac tant manyac, es va decidir a dir : - Matem-lo ara que el tenim amansit!
- Us en guardareu bé prou! - va protestar el monjo - Aquesta bèstia és inofensiva, i només menja herbes i arrels!
- I la gent que ha desaparegut?, va replicar un altre vilatà.
- A les ordres i servei de Carlemany, va respondre el monjo. Aviat tornaran a casa, no patiu per ells.
- I els ramats?, va cridar un altre vilatà
- Potser això ho hauríeu de preguntar als cuiners de Carlemany.
La gent es va quedar mirant el drac, sense saber ben bé que fer. Fins que un nen va sortir del mig de la multitud i va acaronar el drac que també es va mostrar molt afectuós. La gent, tot seguit el va imitar.
Finalment el monjo es va endur el drac cap al seu cau, per a que allà hi pogués reposar tranquil. I si algú s'acosta a la cova on dorm, encara avui llença bafarades pudents per espantar la gent.
Fi
2. Dibuixar com creieu que serà el Monstre de Banyoles.
Si voleu saber on viu clickeu aquest enllaç:
3. Cantar la cançó el Monstre de Banyoles i memoritzar-la.
ACTIVITAT 2
Ens enrecordem de les figures rítmiques? Negra, Silenci de Negra, Doble corxera i Blanca?REPASSEM-LES!
1. Repassar negra i silenci amb explicació i 6 activitats de pràctica (castellà)
1. Repassar negra i silenci amb explicació i 6 activitats de pràctica (castellà)
https://aprendomusica.com/swf/C1presentacionNegra.htm
2. Joc dictat de negra i silenci de negra de 4 pulsacions
2. Joc dictat de negra i silenci de negra de 4 pulsacions
https://aprendomusica.com/const2/09negraysilencio/negraysilencio.html
M'encantaria que m'enviessiu (amb el vostre nom i cognoms al missatge) els vostres dibuixos i si voleu a vosaltres cantant a:
tercer.sagarra@gmail.com 📩📩
M'encantaria que m'enviessiu (amb el vostre nom i cognoms al missatge) els vostres dibuixos i si voleu a vosaltres cantant a:
tercer.sagarra@gmail.com 📩📩
🎾🏂🏆🏉 EDUCACIÓ FÍSICA 🏃🏀🏈🏄
Fer esport a casa amb tota la família
Ja sé que no podem sortir al carrer a jugar a futbol, a bàsquet, a córrer, anar al parc… , però igualment podem fer esport a casa, apartant una mica els mobles del menjador per no fer-nos mal.
Avui us deixo diferents vídeos i un recull de jocs que podeu anant fent aquest dies.
Rutina d’exercicis:
https://youtu.be/oc4QS2USKmk Intensitat suau
https://www.youtube.com/watch?v=dhCM0C6GnrY Intensitat moderada
https://youtu.be/5if4cjO5nxo Intensitat moderada
https://www.youtube.com/watch?v=L_A_HjHZxfI Intensitat alta
Entrenament
Zumba
https://youtu.be/IWXmagZ-QMU Intensitat alta
Hip-Hop
Ioga per a nens/es:
Recull de jocs motrius que podem fer a casa
- Terra, mar i aire:
Terra ( ens quedem al mateix lloc on som ) Mar ( saltem a l’altra banda d’on som ) Aire saltem amunt i piquem de mans.
- Simon, Simon diu...:
Les coses que digui en Simon les haurem de fer...per exemple...Simon Simon diu que saltem ( haurem de saltar ) però si diu...Diu que saltem ( com que no ho ha dit el Simón no ho hem de fer ).
- Fet i amagar:
Un la para i els altres s’amaguen amb l’objectiu de no ser descoberts.
- Qui és qui?:
Amb els ulls tapats haurem d’esbrinar qui és qui
- 1, 2,3 pica paret:
Avancem lentament i quan el que para es gira després de pica 1,2 3 pica paret, ens quedem congelats com a estàtues. Si ens descobreix movent-nos, hem de tornar a començar des de l’inici
- El joc dels embolics
( Twister o similar, també podem crear-lo nosaltres )
- Dibuixem a l’esquena:
Dibuixem a l’esquena i endevinem
- El semàfor:
Els donarem diferents consignes als infants: verd, groc i vermell. Si el semàfor està en verd poden caminar, si està en vermell s’han de quedar quiets i si està en groc es desplaçaran ràpidament
- Estàtues musicals:
Mentre soni la música ballarem. Quan pari ens quedarem congelats com a estàtues.
😁😍😑😤 VALORS 😱😳😭😜
EMOCIONS
Clica a sobre d'una de les emocions que trobaràs en aquest enllaç del llibre “EMOCIONARI” i mira atentament el dibuix.
Explica a algú de la família o escriu en un full, què hi veus? I si t'agrada l'estil de l'artista.
Després de veure varies il·lustracions, podries fer tu algunes, amb estils diferents, per expressar les emocions. Anima't i fes els teus dibuixos.
Si vols rebre algunes classes de dibuix GRATUÏTES abans de fer aquesta activitat, entra al següent enllaç que il·lustrador PUÑO et donarà algunes idees:
Un curso de Puño, Ilustrador y educador
Com orientació ARTÍSTICA, podeu connectar:
Ideas para explorar las imágenes
|
A continuació teniu tot un llistat de paraules que us pot servir:
(les 4 primeres son les bàsiques d’on sorgeixen totes les altres. També diuen que la CALMA, és també bàsica)
1. ALEGRIA 2. POR 3. TRISTESA 4. RÀBIA
5. CALMA 6. ADMIRACIÓ 7. GELOSIA 8. COMPASSIÓ
9. ESPERANÇA 10. ENUIG 11. IL·LUSIÓ 12 CONFUSIÓ 13. ESTIMACIÓ
14. ANTIPATIA 15. SERENOR 16. AGRAÏMENT 17 TENDRESA
18. FRUSTRACIÓ 19. PREOCUPACIÓ 20.CONFIANÇA 21. AVORRIMENT
22. DESENGANY 23. DOL 24. RESIGNACIÓ 24. HIPOCRESIA
25. ENTUSIASME 26. PENEDIMENT 27. ENVEJA 28. VENJANÇA
29. INDIFERÈNCIA 30. SEGURETAT 31. VERGONYA 31. ORGULL
32. GENEROSITAT 34. TOLERÀNCIA 35. ENTUSIASME
36. REMORDIMENT 37. SOLITUD 38. CORATGE 39. SERENOR
40. SORPRESA.
Una abraçada,
Jordi
🙏😇👼 RELIGIÓ 😇🙏👼
Visionar la pel.licula que vam començar a veure sobre Jesús:
El hombre que hacia milagros" https://vimeo.com/214703453
Això és tot per ara, fins la pròxima! Molts ànims.💖💖